Nowe samochody charakteryzują się olśniewającymi, błyszczącymi karoseriami. Z biegiem lat efekt ten zostaje zaburzony przez niepożądane efekty codziennego użytkowania, albo w wyniku zmatowienia lakieru. Proces ten jest naturalny, tak samo jak tworzenie się małych rysek, chociażby podczas mycia auta w myjni bezdotykowej. Polerowanie samochodu może przywrócić dawną chwałę karoserii. Proces ten, chociaż czasochłonny, wcale nie musi oznaczać dużych wydatków. Jedynym, czego właściciel auta potrzebuje, aby samodzielnie przeprowadzić ten proces, jest odpowiednia maszyna.
W jaki sposób polerować samochód?
Tak zwana polerka sprawdzi się dużo lepiej, niż standardowe polerowanie ręczne. Oprócz samego narzędzia powinniśmy zaopatrzyć się we właściwe końcówki do niego, czyli pady. Pady, w postaci gąbek, futer oraz elementów z mikrofibry, różnią się przede wszystkim twardością; najbardziej miękkie zostawiane są zawsze na koniec. Poza samymi narzędziami niezbędne będą wysokiej jakości kosmetyki. Należy pamiętać, że przed rozpoczęciem procesu korekty lakieru, musimy zacząć od mycia wstępnego aktywną pianą. Ważne, żeby nakładać pianę od dołu samochodu aż po dach. Dodatkowo powinniśmy zastosować tak zwaną metodę na dwa wiadra. Pierwsze wiadro, służące do pozyskiwania materiału czyszczącego, powinno zawierać wodę wraz z szamponem; drugie czystą wodę oraz umieszczony na dnie separator brudu. Po oczyszczeniu z brudu i drobinek piasku, auto nadaje się do dalszych czynności polerskich. Najważniejszym kosmetykiem używanym podczas usuwania rys, jest pasta polerska, występująca w różnych odmianach, stosowanych w odpowiednim etapie procesu korekty lakieru. Na początku należy zastosować pastę cuttingową, w przypadku, gdy pracujemy z grubą warstwą farby. W przypadku delikatniejszych lakierów należy zastosować pastę polishingową. Na samym końcu używa się pasty finishingowej.
Różne rodzaje rys
Podczas samego procesu polerowania lakieru możemy spotkać się z różnymi rodzajami rys i przebarwień. Najpopularniejszym problemem jest oksydacja, czyli zmatowienie warstwy lakieru. Drugi rodzaj uszkodzenia lakieru to swirle – koliste rysy, najbardziej widoczne w intensywnym świetle. Oba te uszkodzenia są względnie łatwe do usunięcia. Właściwie przeprowadzony proces korekty lakieru powinien usunąć wszystkie niepożądane efekty. Trzecia opcja uszkodzenia powierzchni, wymagająca większej ilości czasu oraz precyzji, to morka, ukazująca się efekt skórki pomarańczy. Po zakończonej pracy możemy zaaplikować wosk, który pomoże utrzymać nam pożądany efekt przez dłuższy czas.