Prowadzenie nowoczesnej firmy wiąże się z utrzymywaniem strony internetowej. Może ona prezentować całą ofertę przedsiębiorstwa lub może skupiać się tylko na wybranych dziedzinach. Niezależnie od branży w jakiej działamy, należy opracować odpowiednie logo strony internetowej. Powinno ono nawiązywać do zakresu działalności firmy i wywoływać jednoznacznie pozytywne skojarzenia. Logo na stronę internetową może być skonstruowane w formie stylizowanych, dekoracyjnych liter, na przykład pierwszych liter nazwy firmy. Możemy też zastosować elementy graficzne, które odtąd będą charakterystyczne dla naszej działalności.
Logo na stronę internetową
Znak graficzny oznaczający wizytówkę firmy powinien wyglądać nowocześnie. Nie należy korzystać z krojów czcionek kojarzących się z brakiem stabilności, na przykład komiksowych, chyba że nasza strona internetowa prezentuje przykładową grafikę do wykorzystania tylko w takich produktach. Podczas projektowania najlepiej od razu zastanowić się, w jakich mediach będziemy wykorzystywać logo oraz w jakim kontekście. Trzeba wybrać odpowiednią kolorystykę, bo logo strony internetowej powinno być jak najbardziej uniwersalne oraz wyglądać dobrze w druku. Przykładowymi kolorami jakie warto zastosować są zielony, niebieski i czarny.
Nowoczesne symbole
Pamiętajmy, że stosowanie nowoczesnych symboli nie oznacza konieczności prezentacji elementów elektroniki czy akcesoriów komputerowych, co dawniej było często stosowane. Grafika powinna określać niezawodność naszej firmy oraz kojarzyć się w jakiejś formie z branżą, w jakiej działamy. Logo może być oglądane i oceniane przez osoby z całego świata, stąd należy zastanowić się nad wyborem takiego zestawu grafiki, który będzie pozytywnie odbierany zarówno w bliskich, jak i odległych rejonach kuli ziemskiej. Nowoczesna firma powinna starać się uzyskać zasięg globalny, nawet jeśli na początku oznacza to tylko przekazywanie informacji o swojej ofercie.
W Internecie można znaleźć kreatory pozwalające na automatycznie stworzenie logo strony internetowej. Wystarczy wtedy podać tylko słowa kluczowe związane z działalnością i zwykle uzyskamy kilka lub kilkanaście gotowych propozycji. Z takich automatów nie należy jednak korzystać bez krytycznej oceny, bo zazwyczaj prezentują bardzo popularne, często występujące wzory. Nie pozwolą one wyróżnić naszej firmy na tle konkurencji. Z pewnością nie ma jednej uniwersalnej rady, jakie logo strony internetowej będzie najlepsze. Opracowanie dobrej grafiki wymaga dobrego pomysłu, warsztatu oraz doświadczenia, dlatego warto skorzystać także z ofert firm skupiających się na projektowaniu elementów graficznych do wykorzystania w sieci.